Svar Från Frågestunden

Ni borde skämmas!
Jag hade ganska många besökare på bloggen den dagen jag hade frågestund, och endast 5 civila ställde frågor. That is some messed up shit! Men jag uppskattar att någon frå
gade nått iallafall, haha.


Hur kommer det sig att du bytte från nv till vård och omsorg? :)

- Jag satsade stort när jag valde natur. Jag drömde om att bli läkare och då måste man läsa såna där tråkiga saker som man gör på nv. Sen måste man även ha MVG i allt och efter ett tag så kände jag bara att det blev fel, att jag inte pallade tanken av hur jävla ledsen och besviken jag skulle bli om jag inte fick MVG i allt. Och jag visste ganska snabbbt att jag inte skulle klara det för jag har inte det bästa läshuvudet. Sen måste man ju läsa vidare på universitetet i några år efter man har gått klart nv för att man ska komma någonstans. Visst, det är faktiskt en bra och bred utbildning, men jag såg inte fram emot pressen.
Jag började jämföra mina egna betyg med andras i klassen och på skolan vilket fick mig att bli väldigt deprimerad och jag fick ångest över att jag hamnat fel, så jag gick från något stort till något lite mindre.
Vård- och omsorgsprogrammet ger mig en bra utbildning som är yrkesförberedande. När jag har gått mina 3 år på gymnasiet nu, så är jag färdig undersköterska och kan börja jobba direkt och det tycker jag känns hur skönt som helst. Och jag kan sen om jag vill läsa vidare till sjuksköterska och gå steg för steg.
Mina drömmar om att bli läkare/kirurg kommer alltid att finnas någonstans i huvudet. Det är väl min allra allra högsta dröm, men jag skulle inte bli ledsen om jag inte uppnådde just det, utan det finns så himla mycket annat jag vill bli inom just sjukvården så jag ser det här som en chans att bli något som jag verkligen vill bli.
Nu har jag hamnat rätt.

WHERE IS MACKO AND WHAT HAVE YOU DONE WITH HIM!

- HE IS IN LINKEBODA, COOKING. CAN YOU IMAGINE, A MAN IN THE KITCHEN?!

Hur många lingon finns det egentligen i världen och hur mycket snor finns det i näsan? ;)

- Tillräckligt mycket lingon och oändligt mycket snor...

Max, McDonald's eller Frasses?

- DONKEN ♥

Kommer du tillbaka till Umeå någon gång?:o Vi saknar dig!!

- Det beror på hur man ser på frågan.
Jag kommer absolut att hälsa på någon gång! Men om jag kommer flytta tillbaka dit någon gång, det tvivlar jag faktiskt på, tyvärr. Jag har drömmar om att flytta till Kalifornien en dag..
JAG SAKNAR ER!!!!♥


Sådär ja.. Nu blir det Idol!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0