The Man Of Steel

Hörrni, jag säger godnatt nu!
Ska ta mig en varm dusch och sen ska jag gå och lägga mig.
Jag bloggar någon gång när jag har kommit hem från stan imorgon.



Innan jag drar måste jag bara säga att Christopher Reeve (Superman) var en helt otrolig människa, fylld med hopp. 1995 var han med om en olycka då han, med huvudet före, kastades av sin häst i en tävling och hans ryggmärg gick av. Detta ledde till att han blev förlamad från nacken och ner. Han kunde numera bara röra lite på huvudet. Han andades genom en slang som var kopplad till hans hals och han styrde rullstolen med hjälp av att suga eller blåsa i ett rör.
Trots detta så fortsatte han som skådespelare och var bland annat med i 2 avsnitt av Smallville.
Han åkte runt till många olika ställen, bl.a skolor, och pratade om att livet inte slutar bara för att man blir handikappad och han peppade även andra handikappade personer.
Han tränade sina armar och ben lite varje dag med personliga tränare och speciella träningsmaskiner, vilket ledde till att han en dag kunde röra sina ben under vattenytan.
Dock fick han allvarligt infekterade trycksår av att ha suttit i rullstolen så länge och en vecka efter behandlingen av dessa sår så drabbades han av hjärtstillestånd. Han dog av hjärtsvikt den 10 oktober 2004, endast 52 år gammal.
Han var inte bara Superman på filmduken, han var Superman i verkliga livet också. Fan vad jag beundrar honom.



Rest in peace, Man of Steel.



Kommentarer
Postat av: Rebecca

sv: haha ja de är ju sant;)



fan va frän kille!

2011-04-14 @ 22:05:10
URL: http://rrrrrebeccas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0