Svar Från Dagens Frågestund

Okej.. here it goes.
Eftersom att jag tänkte gå och lägga mig ganska tidigt idag så svarar jag på frågorna redan nu, men om du kommer med en fråga efter detta inlägg kan jag svara på det imorgon eller nått ;)

Mer än 40 personer (hehe) har besökt min blogg idag och endast 11 stycken har kommenterat..
Det är ganska dåligt, eller vad tycker ni ?^^
Nåväl, jag fick iallafall mer än 10 frågor så här kommer dom:

Hur många läsare har du?
- Det skiftar mellan 30-60 unika läsare/dag ^^

När hade du tänkt att komma och hälsa på mig då?;o (Min syssling)
- Det gör jag gärna när det finns tid och pengar till det!:D

Skulle du någonsin kunna hoppa fallskärm?
- Jag är faktiskt ganska höjdrädd, men jag tror det skulle vara sjukt härligt att glida omkring där uppe och kolla ner över allt, och dessutom lever man bara en gång så det skulle jag nog kunna göra om jag fick den chansen.
Dock är jag rädd för att fallskärmen inte skulle fällas ut :o

Saknar du Motala något?
- Ja, det är klart att jag saknar Motala!
Min familj och de flesta av mina vänner bor ju där. Jag har bott där hela mitt liv så det finns så himla mycket minnen där ifrån.

Hur är det på din skola?
- Det är jättebra! Alla lärare och elever är verkligen superschysta.
Jag tror och hoppas att jag kommer stortrivas där!

Vem är din bästa vän?
- Det är lite svårt att välja ut bara en sådär, eftersom att jag har så himla många "bästa" vänner som jag, numera, umgicks med jämt och som jag hade superkul med!
Men av dom så har jag känt Majah, Cassandra och Kristin längst. Vi h ar varit med om så himla mycket och jag är 110% säker på att vi kommer vara vänner livet ut :)


Hur känns det att ha flyttat till Umeå?
- Det känns kul och utmanande!
Jag kom hit med endast 1 vän och vi visste i princip ingenting om stan. Nu har vi båda skaffat flera nya vänner och vi lär oss mer om stan för var dag som går. Det känns bara bättre och bättre!
Dock så saknar jag ju som sagt min familj och mina andra vänner.

Bor du ensam?
- För tillfället så bor jag tillsammans med min mycket nära vän Johanna. Jag vet faktiskt inte hur länge hon ska bo här. Det beror helt på när hon har hittat en egen lägenhet :)

Vilken kille gillar du mest i din klass?(haha)
- Det är ganska svårt att säga. Alla killar (och tjejer) i klassen är så himla schysta.
Men några som är riktigt härliga är Furqan, Leo, Olof, Johan och Jacob. Dock ska Leo byta klass, den svikaren :(

Varför valde du att gå på just Minerva?
- Av dom skolor i Umeå som hade naturlinjen så var det bara Minerva som hade riksintag, vilket betyder att jag har större chans att komma in + att skolan betalar mina 3 år där. Hade jag däremot kommit in på en skola här utan riksintag hade jag själv fått betala skolgången.

Varför flyttade du till Umeå, finns det ingen skola med samma linje som där i den staden där du bodde, Motala?
- Jo. Motala har 2 gymnasieskolor varav 1 av skolorna har naturlinjen.
Anledningen till att jag flytta är att jag ville testa på något helt nytt.
Jag och Johanna hade för mer än 1 år sedan, för skoj skull, pratat om hur kul det skulle vara ifall vi skulle gå på samma skola på gymnasiet och att Umeå verkade som den bästa staden att söka till eftersom att det är en väldigt populär universitetsstad.
Sen bestämde vi oss bara för att vi skulle göra det här tillsammans, och önskade varandra lycka till.
Båda kom in på skolan, dock inte i samma klass, men nu 1 år senare bor vi här tillsammans :)


Tack för alla frågor hörni!
Nästa gång vill jag se lite fler ;)

Sovgott :)








Kommentarer
Postat av: Charlotta

Hehe! Inte visste jag att du hade blogg! XD Nu blire att följa slaviskt! (A) :D

2010-09-05 @ 21:27:44
Postat av: Sanna

Du det låter bra :D

2010-09-06 @ 07:53:36
URL: http://ladiesfirst.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0