Hur Det Är Att Bo Ensam Som 16åring

Hejsan!

Jag och Johanna kom hem från IKSU för ett tag sedan. Det var verkligen sjukt skönt att simma.
Ser fram emot att simma nästa måndag! Dock måste jag beställa en ny bikini för min börjar bli genomskinlig :o
Inte okej!

Just nu har jag typ ångest.
Känns som att jag har väldigt mycket att göra varje dag. Alltid är det något.
Tvätt, laga mat, diska, städning, handla, träning, plugg.. Och har jag tvätt (som imorgon) så försvinner en hel dag. Hinner inte med något annat än skola och tvätta.
Samtidigt som jag måste göra allt det där, så vill jag hinna ta det lugnt, dra till stan, träffa vänner. Men jag får ärligt talat inte många sådana chanser.
Nu har jag ioförsig haft chansen att va med kompisar i några dagar, men jag har gjort så mycket annat också under tiden, och det sliter på en så himla mycket. Jag känner mig helt utmattad i skolan och i fredags somnade jag nästan på en lektion.
Många kanske tror att det är lätt att bo ensam i min ålder, och att man kommer kunna göra allt som man gjorde när man bodde hemma. Men det kan man inte, för man har så mycket annat att tänka på!
Har man tur så kanske man får sova ut på helgen. Men man måste fortfarande laga mat, diska, handla, städa o.s.v..

Jaa, nu vet ni i stort sätt hur jag har det. Så ni som tänker "Alltså faan, jag vill flytta hemifrån nu!! Jag orkar inte bo hemma längre!"..
Det gör ni visst. Jag lovar er. Det är så mycket skönare att bo hemma med mamma och pappa, för då behöver man inte tänka på allt det här.
Nu säger jag inte att jag ångrar att jag flyttade, för det gör jag inte. Jag trivs riktigt bra här och det har varit roligt att få testa på det här. Men jag ville bara säga att det inte är lätt alls att bo ensam som 16åring.
Tänk hur våra föräldrar har det.. De jobbar hela dagen och efter jobbet kanske de måste åka och handla och när de kommer hem måste de laga mat, diska, städa, tvätta och sen är det läggdags.
Sen måste dom kanske gå upp extra tidigt för att väcka oss så att vi kommer i tid till skolan.
Nu när jag har fått testa på hur det är att bära på så mycket ansvar så ångrar jag att jag inte hjälpte till så mycket där hemma. Att jag inte diskade så ofta, eller städade, eller tvättade.. För det är riktigt tungt att bära på det själv. Speciellt om mer än halva dagen redan har gått, för då blir man så himla trött.

Haha, undra hur många det var som orkade läsa det här.
Om ni nu orkade det, hoppas att jag fått er att tänka i lite andra banor.

Nu ska jag sova!
Godnatt :)




Kommentarer
Postat av: Felicia Johanssons Pappa

Tack för ett inlägg som fick Felicia o tänka till

2010-09-13 @ 22:08:22
Postat av: majah

ja precis dessa saker tänkte jag på massor innan du skulle flytta ska du veta, lite orolig sådär!

sanna jag tycker du ska komma hem igen, hih :)

2010-09-14 @ 18:57:56
URL: http://majahdisland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0