Mask

God morgon!

Åh, det känns verkligen som att det är söndag, men det är bara fredag. Så otroligt skönt!
(Fredag betyder: Ett nytt avsnitt av The Vampire Diaries ♥)
Igår var jag med Majah, Kristin och Cassandra.
Vi åt mat, spelade kort, åt en nästan nybakad kladdkaka och kollade på film. Kan ni gissa vilken?
Let me tell you... Fired Up! Haha.
Jag tycker den är så jävla bra och det verkade ju dom andra också tycka.
Iallafall. Jag tyckte det var jättekul igår och jag kommer verkligen att sakna det..

Idag har jag inte en blekaste aning om vad jag ska göra faktiskt.
Jag kanske ska låta tiden gå så jag kan gå hem till min syster senare på dagen.
Men.. nej, annars så har jag inga planer, så det blir väl att kolla på "Mask" som jag äntligen har fått hem.
Det var Oliver som tipsade mig om den filmen.
Den är baserad på en verklig historia och handlar om en kille (Roy Lee Dennis, även kallad Rocky) som har sjukdomen CDD (craniodiaphyseal dysplasia), som förövrigt är en väldigt ovanlig sjukdom. Risken att få den sjukdomen är 1 av 22 miljoner.
Sjukdomen orsakar att skallen byggs upp av kalcium som gör att man får en slags missbildning i ansiktet. Ögonen drivs till sidan av skallen, näsan vrids ur form och man får dålig syn+hörsel. Även minskad livslängd.
Trots denna sjukdom började Rocky skolan vid 6 års ålder och han lärde sig att läsa, vilket hans läkare inte hade räknat med.

Det här skolfotot togs på Rocky Dennis år 1977.
Han dog 1978, då han var 16 år gammal.


Jag blir verkligen rörd av allt det här, så nu ska jag kolla på filmen.
Ni kanske också borde ge filmen en chans?

Ciao!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0